woensdag 3 oktober 2018

Blog 26 september ’18 Het hooi mot van het land



Vandaag in de Focus "Het hooi mot van het land …

Guus kom naar huus want de koeien staan op springen
De varkens moeten eten en Het Hooi moet van het land ..

Bijna goed ….
Lex kom eens hier met den trekkert

Want de paarden moeten eten en t hooi moet op het land ;-)
En zo geschiede ….
Lex stapt op wederom op den trekkert en rijdt de grote baal hooi naar de hooiruif

Paul heeft hem precies verteld hoe hij de baal uit het plastic moest snijden

Daarna de blauwe opbind draden eraf en in de ruif rollen
De ruif weer sluiten en weer een boerderie klus is geklaard


Paul en Ingrid zijn sinds heeel veel jaren samen op vakantie
Naar frankenland om alvast wat zaken te regelen en vooral om er te genieten
Normaal een No go om hun 6 paarden en kleinvee langer alleen te laten dan 1 dag
Waar de buuf altijd wel n oogje int zeil kan houden voor die ene of anderhalve dag
Echt samen op vakantie dat zat er niet in
Maar omdat Lex en ik onze handen niet snel ergens voor omdraaien
En de paardjes en het kleinvee plus de poezels ons kennen
We de handelingen weten die verricht moeten worden op den boerderie
Hebben wij hier de komende twee weken de volle verantwoording
Haha wat nou me vervelen … trouwens heb iets van mijn rust terug gevonden
Komt ook omdat ik weet dat Onze laatste Pup Rosi in de beste handen is

Meteen een nieuwe Baal aan de trekker gemonteerd
Zodat die weer start klaar staat voor de volgende rit



 

Nel en Theo genieten van hun vakantie in ons huis en zorgen voor ons kleinvee
En genieten van het verzorgen en knuffelen van kleine Rosi
Die Billie halfzus van Rosi leuk bezig houdt en visa versa



We gaan nog net niet met de kippen op stok
Maar je wordt wel sneller moe in de buitenlucht
En vaak genoeg zitten we tot later op de avond nog lekker buiten
Want we boffen weer enorm met het weer ….
En heb al 1 Baantjer uit en de volgende is alweer half verslonden
Dus ik heb het druk met de diertjes en de rest maar ik ontspan ook
Twee vliegen in 1 klap .. of twee wespen maar daarover heb ik het al met jullie gehad ;-)…..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten