woensdag 3 oktober 2018

Blog van Woensdag 25 september “Bronstig …


Vandaag in de Focus  “Bronstig …


Vandaag word weer een feestje
Want we gaan weer naar t grote natuurpark
En wie mij een bietje kent weet dat ik van diertjes altijd happy wordt
Eerst een lange wandeling met de dames bull ff lekkr moe maken
De poezels eten en vers water nijnen en kipjes naar buiten
Water voor de paardjes vullen en even kijken of er nog genoeg hooi is
Dan kunnen we met een gerust hart er saampies tussenuit

Vorige keer al vol lof over dit park geschreven en dat doe ik weer
Wie op de site van het natuurpark de reviews leest krabt zich vast achter zijn of haar oren
Want soms is men weinig positief.. willen op elke 4 kante meter een dier zien
En dan wel op elke 4 kante meter een ander dier hej anders ist maar saai
Plus dat de weg geasfalteerd dient te zijn …
En de valkenier zou ongeïnteresseerd over komen
Die berichten zal ik meteen even ontkrachten !!


Ja de weg is van gravel … kun je er ook niet hard op rijden
Want verbeeld je dat je een diertje aan zult rijden
Je moet er niet eens aan denken zeg ..
En nee je komt niet iedere 4 kante meter een dier tegen
Tis godvergeten de dierentuin niet als je zoiets wil ga dan lekker daar je dag spenderen
Ga lekkr kijken naar dieren achter tralies en die stereotiep gedrag vertonen uit verveling


Geef mij maar deze locatie die in mijn hart Met Kop en Schouders
Boven menig dierentuin en natuurpark uitsteken..
Circa 8 kilometer natuurgebied waar je met de auto doorheen rijdt
En alleen al de prachtige natuur en uitzichten zijn de 10 euro entree al waard
Onderweg moet je soms de tijd nemen om dieren te spotten
Immers leven ze hier zoals int wild en komen ze niet voor een pinda een truukje doen


De ezeltjes waren weer haantje de voorste bij de voederplaatsen
Haha ja best opdringerig eigenlijk en een grote vent voelde zich er goed benauwd bij
Duwde ruw de ezels van zijn lijf .. achteruit lopend “De Held “


Tja mensen met groene bakjes zijn mensen met eten en dat weten ze
You have food .. so give some … wie dat niet leuk vind
Ahum heeft hier dus ook niets te zoeken ….
Of die mot lekkr in zijn auto blijven zitten ..
But that is mijn bescheiden mening !



Kijk Emoes dat worden nooit mijn vrienden
Alleen die gemene muilen van ze al …
En dan die grote BIEKS waar ze mee snappen als ze niet snel genoeg wat krijgen
Haha Neen daar ben ik dus Geen fan van .. vere van …


1 ezeltje was brutaal en volgde mensen de uitkijkplaats op
Lex zegt EL laat je gezag en dierenfluister technieken eens zien
Hihi nou met graantjes en lieve zoete woordjes liet m zich niet eruit lokken
Ook niet met drukpunten op zijn lijf ging hij overstag
Awel tis ne ezel he jong …. Haha lekkr  laten staan dat joch …


OP de achtergrond kon je de herten horen baltsen
En toen we ietws verder reden liepen er twee Stoere bokken voor onze auto langs
Luid baltsend … T bene mijn Wieven Teert op …
Maar de indringer dacht hele hola dat bene geile chickies ik blijf




En Lex is net aant het filmen als ze gewoon  voor onze ogen in mekaar klappen
Sjedum wat een geweld zeg … brrr je zal er tussen komen dan word je KEBAB ..
Verry imposant … gelukkig droop de indringer toch maar af
Had geen trek in een verdere vechtpartij met de messen op zijn hoofd


De varks moest je zoeken in het bos .. gewoon je auto stil zetten en goed kijken
Dan zag je ze voorbij struinen van groot naar klein en visa versa
En als je dat geduld niet op kunt brengen Tja dan zie je ze dus niet

Wij wel ze waren voor onze ogen lekkr aan het snubbiken
Snuit in de grond en zo lopen ze vooruit haha de grond omwoelend
Want wie weet ligt er nog wat lekkrs onder het blad of onder de aarde


Het apenpark laten we voor deze ronde aan ons voorbij gaan
Maar we wonen wel graag de roofvogelshow bij
Waar er een Valkenier staat die met passie zijn vogels presenteert
Haha de steppearend lande op lex zijn hoofd
Neen geen foto Lex had de camera beet
EN ik haha had het te druk de arend van zo dichtbij te bewonderen om aan mijn mobiel te denken
De valkenier vertelde een hoop wetenswaardigheden over zijn vogels
De meeste brengt hij met de hand groot en is er dagelijks mee in de weer
Super show met her en der een grap super entertainend



Haha er waren ook mensen die eigenlijk niets op hebben met de vliegende rovers
Die kiest de valkenier dan ook uit om even te sarren hihi ik hou daar wel van
1 dame kreeg het wat benauwd toen er een vogel achter haar lande
IK was stiekum jaloers ships waarom niet bij mij ik had ervan genoten
O whell ge kunt ni alles hebben hej … Of toch ???
Aan het einde van de show was er ruimte voor vragen over de vogels
95 % van het publiek weet dan nie hoe snel ze weg moeten wezen

But not me .. en zo mocht ik ook de valk vasthouden
Prachtig dier en je krijgt de neiging om hem te aaien
Maar hij zei je mag van mij maar ik beloof niet dat hij niet snapt
En tja dan is het eigen schild .. haha ik denk Neujj
“Mijn pa zei in zulke gevallen altijd “Alleen kijken handjes op de rug “
En alleen kijken was al een plezier … haha gaat wel doorwegen hoor na een tijdje

Heerlijk gegeten en alle kleinvee bewonderd

En een goed gesprek gehad met de stokstaartjes
Die heel erg nieuwsgierig waren naar t geluidje wat lex maakte
( helaas is daar alleen n filmpje daar van ))



Ja te veel om op te noemen aan diertjes gezien
Mijn dierenhart/accu is weer voor ffkies opgeladen
Thanks Natuurpark DAUWN ik heb wederom genoten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten