zondag 10 juni 2018

Weer opt Honk ...

Vandaag in de Focus "Weer opt Honk ...

Wie heeft er mijn bergen gestolen
En wie is er vandoor mijn al mijn paardenvriendjes?
We zijn weer thuis na twee zalige weken in ons tweede thuis
Waar ik op de boerderij paste omdat Ingrid met vakantie is
Dat alleen op de dagen dat Paul aan t werk was
Maar toch de verantwoording over 6 paarden poezels en kippen en nijnenvee
Smorgens de paarden op t land zetten




De Kippen en Nijnenhok open doen zodat die buiten kunnen struinen
Snachts zitten ze achter slot en grendel want n vos lust wel n lekkr boutje 
Het net over hun terrein controleren dat het nog goed zit
Want roofvogels tillen gewoon n kip op hier !@


Geen overbodige luxe dus zo,n net want m,n vriendin heeft zo al n kip verloren
S'middags de paarden uit de tweede wei halen anders worden ze te vet
S'avonds weer naar de tweede wei brengen als Paul laat thuis was

De poezenkids naar buiten laten en hun bakjes gevuld houden
Hun kattenbak nalopen op drollen en zo nodig grit vervangen
( al moet gezegd dat laatste hield Paul zelf eigenlijk prima bij  )
Alle bloembakken nat houden want met zon en wind droogt de grond snel daar



In de Paddock  het losse hooi en mest een beetje aan kant harken
Haha alsof ik thuis voor mijn zoo aant zorgen was
Maar dan met net ff groter vee .. Boerinneke Ellen
Nou ik zie het me de rest van mijn leven wel doen hoor ...
Toch ff die loterij zien te winnen jo !

Thuis ben ik ook gewoon boerinneke
Maar dan gewoon op iets kleinere schaal ..
Haan Pim is net zo narrig tegen me als altijd
En dan gaat er opnieuw de gedachte door mijn hoofd "Opdoeken die haan !
Want leuk is echt anders ...

Paul gaf de tip "ga in zijn ren staan gebukt en kijk achterom door de benen
Als i hij er dan aan komt om aan te vallen schop je hem zachtjes
Doe dat een paar keer en hij zal je niet meer aanvallen ..

Hahahahah man ik kom niet eens in de ren en hij hangt al in me die gek
Volgend reisje Eiffel gaat Pim mee "mag Paul hem africhten !!@

De kippen hebben in de vakantie niet gelegd
Maar vanmorgen lagen er weer netjes twee eitjes
Euhhh alleen denkt 1 hen dat ze een vogeltje is
Want ze legt wel heeeel kleine eitjes
Net leggende hennen en oude hennetjes kunnen zulke mini eitjes leggen
Heb ik terug kunnen vinden op het webb ..



Er is ook triest nieuws !
Donderdag toen lex en Ik in Daun waren belde de verzorgster op
Ze had eerder al gemeld dat Sunny zich wat sip gedroeg
Maar wel gewoon at en dronk
Ze had zelfs uit de hand een wortel gegeten en zich laten knuffelen
Maar ze lag de dag erna dood in het buitenhuisje
Niets aan te zien .. mischien toch haar mogelijk vervette hart denkt lex?


Hoe dan ook zo jammer dat ze hier maar 3 weken heeft mogen genieten
Voordat haar lichtje uitging heel oud was ze nog niet
De dieren verzorgster heeft haar een mooi plekje gegeven onder de vlinderstruik
Huilend vertelde ze me dat ze haar vond
T eerste diertje dat tijdens haar verzorging overleed ..
Beyond the call of duty dat ze haar ook nog n mooi plekje gegeven heeft ..
Dikke deur "Sunny meisje ik had een mooie lange toekomst voor je in gedachten
Dat heeft echter niet zo mogen zijn ..

Het maakt thuis komen nog wat triester ..
Blij met m,n eigenste spullen om me heen
Fijn slapen in je eigenste bed
Heerlijk om mijn kleine vee weer te zien en er zelf weer voor te zorgen
Maar een gemis van mijn Black and tan Sunny


Mijn bergen mijn paardjes de rust de zen status alom ..
Nog 1 dagje om alles weer op te bergen
En dan .... een reallity check .. back int gareel ....morgen gewoon weer werken



Geen opmerkingen:

Een reactie posten