zondag 10 juni 2018

Ff afkoelen zaterdag 2 juni



Vandaag in de Focus "Ff afkoelen

Paul (vakantiehuis eigenaar komt geregeld even n bakie doen en kletsen
Nu Ingrid op vakantie is in la France
( de sfeer aant proeven of ze er zou kunnen aarden )
Paul zegt “jullie kunnen het wel hebben zo he !

Yep ik ben hier altijd zielsgelukkig
Als ik iets te klagen zou moeten noemen is het dat ik de zee mis
Anders zou het hier perfect zijn mijn paradijs …
Het lekkr langs de waterlijn struinen met m,n harige kids
De geluiden van de golven en t ruisen der zand

Paul zegt maar “zee hebben we hier ook ..
Een meer heet hier een zee !
Jahh een div grote meren waar je met de hond niet bij kunt 
Geen strand of ruisende golven ....
O zegt hij maar als je n watertje zoekt waar de bullen kunnen koelen
Dan weet ik wel n plek niet eens zo heel ver hier vandaan

Hij zegt na een tijdje bedankt voor de koffie en het lekkrs maar
Ik ga nog wat doen voor ik geen zin meer heb
En als Paul weg is ben ik lex kwijt haha die was even binnen autosleutels pakken
Binnen no time heeft Lex heeft de auto  gestart airco op Fulle Pulle
Dus ff de auto laten uitwalmen fles water mee & de dames hun tuigjes om en gaan


Het is een doorgang speciaal gemaakt zodat de tractors er door heen kunnen rijden
En perfect geschikt voor t koelen van onze harige kids
Flow denkt er het fijne van die maakt haar pootjes nat en sprint dan terug naar mien upske
Waar de deuren van open stonden om de warmte eruit te laten
En hup ze sprong aan boord lekkr in de wind omdat de deuren tegen mekaar open stonden
Ame Hoela ik ga niet zwemmen ik ben hier en blijf hier….

 

Gilly en Phanny daarentegen vinden het super
En als Lex door het stroompje naar de overkant wandelt




Volgen ze hem als n roedel tamme schapen
Ze genieten zichtbaar van de verkoeling ..
Gilly ik zweer dat dat kind kan lachen
En dat er n smile van Oor tot oor tevoorschijn komt



Genieten voor de pups en voor ons om naar hun te kijken
Enu haha mijn pootjes in het koele bergwater was ook een weldaad ..


We besluiten een stukje te gaan lopen dus flow aangelijnd en t upske op slot
Ik dacht neem haar mee t water in aan de riem
Hahahaha alle pootjes op stijf en hangend in haar tuig
Gaf ze echt te kennen “Ik zei toch Nee …



Dus lopen we via t bruggetje naar de overkant
Waar de zon toch wel heel hard brand
Dus neen we gaan niet lopen met de harige kids
Maar we blijven er wel even in de schaduw op n bankje van het uitzicht genieten




Dan lopen we langzaam terug naar de auto
Lex neemt de meiden los mee want hier komt niet tot nauwelijks verkeer
Phanny en Lex volgen Lex feilloos mee t water in terug naar de overkant


 

 Lex ik en de pups verkoelen ons nog even heerlijk in het watertje
Waar overgends prachtige blauwe vlinders met mekaar aant stoeien waren over het water




Flow dacht “Jullie zijn me hardleers zeg "ik wil Niet pootje baaien ,.
Draaide haar kont sprong het taluudje op en ging via de brug naar de overkant
Een sprintje trekkend naar t upske Toe ..



Hahaha Flowtje dikke dootje toch ... tja ze weet wat ze wil t grietje


T was Even een heerlijk uitje en ieder genoot er op eigen manier van
Hier gaan we zeker vaker heen ...
Goeie tip van Paul !




Geen opmerkingen:

Een reactie posten