zondag 10 juni 2018

Dauwn Under ...donderdag 7 juni

Vandaag in de Focus "Dauw (n) Under ....

Ik vroeg lex van de week "Zullen we nog iets toeristisch ondernemen ?
Haha waarop hij antwoord "dacht dat we daar al mee bezig waren
En vanmorgen vraagt hij "zullen we de mijnen hier gaan bezoeken ?
De Grube Wohlfahrt

Ik zeg m dat kan en kijk in t gidsje hoe laat t open is
En lees hem de tekst voor die erbij staat
Waar we beiden  niet echt warm voor lopen
Mischien iets voor n ander keer ..

Dus ik ga verder met mijn hh taken in het huisje
En laat het gidsje achter bij Lex

Die me even later toeroept ik heb iets leuks gevonden El
Een wildpark waar je met de auto doorheen kan
8 km wildpark met allerlei dieren echt iets voor jou
De dames Bull hadden net n lange bergwandeling gemaakt
Dus die lagen voor pampus in het huisje
Waar het altijd lekker koel is door de dikke muren
En dus make upje op ,drinken voor onderweg mee en gaan !

Pieps een DIKKE aanrader alleen al voor het natuurschoon waar je doorheen rijdt
Herten groot en klein everzwijnen lama's wilde geiten Yak's ..






Reekalfjes en hihi een mini ezel die wel erg gecharmeerd was van mij
Nou ja eerder van eventuele etenswaren haha dat snap ik ook nog wel



BIj de kassa kon je voer kopen en dat mag je op aangegeven plaatsen voeren
Niet tussendoor want het moet zoveel mogelijk "natuurlijk blijven
Ook veel Emoe's die los lopen en exact weten dat het Groene doosje Voer is


Ik heb het er niet op haha die dikke snaafs en weet je hoe hard die kunnen "pikken
Yep found an animal waar ik niet persee dol op ben ..
Ken dat bij jou  ? hoort ik u denken  Yep da ken believe me






De roofvogelshow was om 3 uur maar daar zijn we niet aan toegekomen
We hebben te lang genoten van de 8 km rit vol natuur en hun dieren
Daarna nog wat km te voet door de apenjungle gelopen
Ja u leest het goed een aantal km te voet tussen de apen gelopen..





Beekse bergen de Apenheul en staatsbosbeheer kunnen hier nog n puntje aan zuigen
Tuurlijk word ook hier een teveel aan wild afgeschoten en verkocht
Maar dat komt allemaal weer ten bate van het park ..
Waar overduidelijk genoeg te eten is voor iedereen



Er is zelfs een knuffelfarm en n grote speeltuin voor de kids
Daar omheen staan allerlei dierenverblijven met "farm animals





Alpaca's minivarks konijnen kippen shit euh shetlanders koeien gieten
Mini schapen mini ezels eekhoorns fazanten degoe's en ander klein gevogelte
En n verblijf met stokstaartjes hihi die zijn zo grappig die kleine Timons


Wel jammer dat er geen caafjes waren ....
Haha maar ja ge kent ni alles hebben hej



Verder op in het parcours zit ik met de camera de mini ezels vast te leggen
Als Lex een emoe mijn kant op ziet struinen
Ramen open hej anders kan je geen mooie shots maken
Hij zegt niets de rat en laat de emoe zo dichtbij komen
Dat hij zijn kop naast de mijne heeft
Hahahaha nou ik ga me een gil en kwam omhoog uit m,n stoel
M,n kop bekant tegen t dak van mien Upske
En die lange maar lachen ik dacht hij blijft erin






Voor de liefhebbers is ook een lange Roddelbaan om vanaf te roetsjes
En n goed restaurant waar je voor n goede prijs goed kan eten
Waar je worsten vlees & pate kon kopen voor thuis
Gemaakt van het wilduit eigen park ...dat wel
Maar daar moet je dan wel rieel in zijn toch niet alles wat er geboren wordt
Kan er oud worden dan zou er snel overbevolking zijn
T is zoals ik al eerder schreef een goed beleid ieder dier word in zijn waarde gelaten
En alles wat ze er doen is ten bate van nou juist die dieren ..



Waar lex dacht mijn groot dierenhart een plezier te doen
Heeft hij zelf ook enorm ervan genoten
Het erheen rijden is al geen straf het erdoor heen rijden al helemaal niet
Mooie natuur en gezonde dieren die 200 hectare tot hun beschikking hebben
Ik zeg Wild en belevenis park Daun Dikke duimen !! ********** 10 sterren !



Och zoveel foto's gemaakt ik heb n globale keuze gemaakt om met jullie te delen ..



Geen opmerkingen:

Een reactie posten