zondag 10 juni 2018

Euskirchen ....Blog 26 mei Zaterdag


Vandaag in de Focus "Euskirchen zaterdag 26 mei

Ingrid ( de eigenaresse van t vakantiehuis ) gaat maandag zelf op vakantie
Maar ze wil wel graag bijkletsen en met me de stad in
Dus vandaag gaan we site seeing en shoppen in Euskirchen
Een klein stadje met n leuk centrum waar veel winkels zitten
We starten met n lekkere lunch broodjes croissants kaas roerei en chocopasta
Tja wie gaat winkelen moet een ondergrondje hebben hej

Winkels in winkels uit bij sommige slagen we bij andere niet
Bij een super grote C&A scoor ik n leuk off shoulder shirt en n nieuwe 3 kwart legging


Tussendoor even een pit stop voor een puntje taart ( Bienenstich)
“Lees ”maaltijd stuk want hier in Germany kennen ze geen Haagse stukkie’s
Maar he jo ..je hoort mij niet klagen..


Wat mij opvalt, is dat er best veel hondjes in de stad lopen
En dat die in elke winkel ook gewoon welkom zijn
Dat moet je hier in de stad eens proberen “zijn ze niet blij met je hoor
En some whot terecht ook nog eens


Want als we op  t terras zitten zien we n dame met n hondje de winkel in lopen
En bij het eruit lopen tilt t Reutje mooi zijn pootje op tegen de mand met artikelen
Meteen de pluche dingen die erin lagen een apart geurtje
T zal je koopwaar zijn !!!

Ook aan de kids die al dan niet gedwongen mee moeten met hun ouders
Worden er niet vergeten om de zoveel winkels staan er kinderspeeltoestellen
Slim bedacht hou je kindjes zoet kun jij makkelijker winkelen

“Ik zou mijn kids thuis laten die met of zonder vachtje veeel makkelijker
Maar als dat geen mogelijkheid is dan is naar de stad gaan voor de kids zo niet persee een straf

Ik zou dat ik alle humor op kon schrijven het vele lachen wat we gedaan hebben
Maar dan ben ik volgende week nog aan het typen
Een paar moet kunnen …. We belanden in een winkeltje naast Sandy’s
Yep u snapt we barsten spontaan uit in het zingen “Sandy cant you see ……. ( Crease de film)

Trouwens er was ook het Wijnfest aan de gang ..
Lange Bier euh Wijntafels met allerlei stands met vreterij en zuiperij

 


Bier Wijn Braatwurst Currywurst Sjaslicks Kouchen alle duitse lekkernijen op 1 plein ..
En life optreden van een artiest
Dat hebben we deze ronde gelaten voor wat het was

Blijf ff tot ha point El !.. hihi sorry …. wij het winkeltje in ( Sandy)
Gerunt door Chinezen .. leuke kleding zelfs maatje XL
Maar wie nou de illusie heeft dat die XL als n XL past komt bedrogen uit
Ingrid zei das geen XL das maatje Chinees…nou je kon mij opvegen
Yep i know een You had to be there momentje ..
Maar Ingrid en ik hebben er wel heule heule leuke slippertjes gescoord
En ook nog eens voor ni duur ni !!
Mijn bling bling slippertjes kreeg ik kado van Ingrid

De chinees achter de counter vroeg sind see Swester ??
( had overduidelijk niet de juiste opticien )
Nein zei Ingrid sie ist mijne moeter
..Waarop ik zeg “das wonter des Oil of olais …
Waar zelfs de chinees smakelijk om kon lachen …

 

Nog 1 dan maar ?? okay de laatste ..
Ik heb nog een douglas bon in m,n tas
Gekregen van mijn vader en stiefma toen ik 50 werd in dec vorig jaar
Dus we vragen na of die hier ook in de leveren is
Ja hoor Gein probleem … Mooi  is die straks ook meteen maar verzilvert
Omdat mijn dagelijkse parfum bijna op is
Bedacht ik dan haal ik daar meteen een nieuwe van
“En welkes duft darf das sein ??
Heb ik me daar een black out :-o

What the fuck ik weet niet meer welk luchtje ik heb
Dagelijks in m’n handen en t gewoon niet meer weten
Maar jo no wurrie’s dan gaan we gewoon voor een heul ander luchie shoppen

De dame helpt me met het uitkiezen van t juiste luchie
Van duft wc spray tot kattenpies ;-)
Maar na veel flesjes toch gevonden wat bij me past
“La vi est belle “   Je, De. Het .
Een Luchtje die momenteel helemaal Hot is naar t schijnt!
Ik vind m gewoon lekkr … ( hoor daar het jongetje van de pindakaas reclame bij )


Bij de kassa wijst ze me op n aanbieding “thermal wasser spray fur ferkohlong a 3,95
Je sprayt het in je gezicht en nek en je bent even lekkr opgefrist
Nou t voelt zeker verfrissend  dus doe mijn maar zo’n flesje  Therminaal water …
Waar we door de dag heen dankbaar gebruik van maken
Thuis in de zon gebruik ik gewoon de plantenspuit ervoor
Maar toegegeven zo’n plantenspuit past wat rotter in m’n handtas ..haha

Ik scoor nog leuke oorbellen bij een bijouterie winkel
Spinnen oorbellen haha ik vond ze wel grappig
Ik heb er eigenlijk niets mee bedenk ik nu ik ze thuis opberg
Maar ze komen vast n keer van pas ..
 
En dan hebben we ons rondje winkels wel zo’n beetje gehad  
De voetjes bene moei en we zijn voor deze ronde verzadigd ...

We  sluiten het winkelen af met n lekker etentje bij "Penoccio 
Ik had een Pizza’met 4 soorten kaas en ingrid pasta met zalm

T was lekkr  maar zout zeg bijna bremzout
Veel eten is hier zouter dan we in Holland gewend zijn
Maar een bere gezellig terras aan het plein bij de grote kerk van Euskirchen
Goeie bediening je glas of bord staan geen minuut onbeheert
Of ze kwamen vragen "alles naar wens "wenst u nog iets

De ene ober sprak gewoon duits
De andere gaf er n beetje swoeng aan door ons int Italiaans aan te spreken
Helaas Ragazzo "Non ci pentimero per lui


 

Een heerlijke dag met leuke aankopen en de lachspieren uitgerekt tot THA MAX!
La Vie Est Bell .. helemaal de juiste parfum voor mij want Life is Good ….




































Geen opmerkingen:

Een reactie posten