zondag 10 juni 2018

Kakelvers 28 mei maandag


Vandaag in de Focus "Kakelvers  28 mei Maandag …


Op de Grote Wiesse staan weer de mooie koeien
De "Limousin ( Bos Taurus )
Prachtig ree rode koeien met hun lichtere omrande ogen

Ze steken zo mooi af tegen al het mooie groen van het gras de bomen en de bergen
Hihi yep blijf altijd een liefhebber van mooi rood



We hebben net een fikse onweersbui achter de rug
Met n flinke lading regen “die op zijn beurt weer Goed veur t land is..
Als we lekkr de berg opgaan met het trio Bull

De koeien die tijdens het onweer hadden gescholen onder de bomen
Zijn alweer druk op pad om verder te grazen met hun kroost
1 koe blijft liggen zeker nog geen zin om op te staan

Ik kan jullie niet uitleggen hoe intens ik van die plaatjes kan genieten
Yep dieren en ik ,ik word er zo gelukkig van …
Het grazen het spelen van de kalfjes de lieve snoetjes van die koeien



Ze komen ook naar je toe en staan gedwee te luisteren naar wat je ze verteld
Okay okay soms hebben ze scheit aan m’n verhalen en laten hun drapsne vallen waar je bij staat
Haha maar dat daargelaten zijn het goede luisteraars ..

Op de terugweg naar huis zien we die ene achtergebleven koe
Die echt Net een kalfje eruit had geperst
De nageboorte moest er nog na komen

En de navelstreng hing nog aan de kleine mup
Mama Koe was nog druk bezig met het kalf schoon te likken
Daarna probeerde het wicht op te staan
Hij stond net als Bambi heeel onwennig op die 4 stekhoutjes ....
Maar mama Koe hielp m goed op de beentjes te komen ...




                                         Wat best een inspanning bleek te zijn
                                         Dat stevig op je pootjes komen te staan
                                         Zonder opnieuw om te vallen hihi
Om daarna lekker te kunnen drinken bij zijn mama
                   


Ik zou liegen als ik zei we hebben het geboren zien worden
Maar ik zweer je het moment dat het de grond raakte en het vlies eraf was
Waren wij getuige van een kakelvers koeienkind




You all know me ,tranen in m'n ogen ..
I know its just nature
Maar GVD wat is nature toch Mooi


Geen opmerkingen:

Een reactie posten