zondag 10 juni 2018

Schuilkelder 1 juni vrijdag


Blog 1 juni ’18 vrijdag

Schuilkelder …

Wat een noodweer vannacht/vanmorgen vroeg  holy moly
Donderen en bliksemen en dat heel lang


Zelfs nog nadat het alweer licht werd ..
En die onweers flitsen kun je hier supermooi zien boven de bergen

Lex was al n tijdje uit bed die houdt van onweer
Buiten kon hij niet zitten door de regen
Maakt niks uit dan zet je je stoel gewoon in de gang toch
Phanny denkt ik ga er veilig onder zitten
Papa beschermt mij wel ....







Dat terwijl Ik nog lekkr onder mijn dekbedje ;ag te soeselen
Ben er even uit geweest en toen toch weer in slaap gevallen
Tot ik de sirene hoorde …
U kent m wel diegene die elke maandag als oefening om 12 uur af gaat
Die ging hier dus af tijdens het noodweer
Ik dacht waarom zou hij afgaan `door het noodweer
Of komt er nog veel meer ellende aan??
Moeten we de schuilkelders in ??
Enu waar staat die dan wel ?


Maar de sirene hield er al snel mee op
En de eigenaar van het vakantiehuis kwam ons niet waarschuwen
Dus zal het wel loslopen …
Maar toch schrik je ff kan ik je zeggen
Er spookt meteen van alles door m’n kop
Snel eruit kleren aan samen met Lex de honden aanlijnen
Papieren mee autosleutels enz enz …
De spullen kunnen me gestolen worden op zo’n moment
Angst schakelt zichzelf dan even uit en gezond verstand neemt over
“Niet kutten maar handelen..


Later hoorde we van Tony dat hij het herkende vanuit Oostenrijk
Daar wordt het alarm gebruikt  om alle leden van de brandweer op te roepen
Cq alvast te waarschuwen ....
Want bij slecht weer is er niet altijd bereik via mobiele telefoons ..


Gelukkig was het “vals álarm ….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten