woensdag 8 november 2017

Omi Tess laat ons Flink Schrikken Blog 2 November




Vandaag in de Focus “ Omi Tess laat ons schrikken …

Ik was op pad met Ingrid boodschappen en even langs de dierenwinkel
En als we bij de Rewe aankomen kijk ik even op mijn mobiel
Een gemiste oproep van Lex …
Dus ik bel hem meteen terug want ik dacht hij wil mischien nog iets uit de supermarkt

Gilly en Phanny hebben diarree misschien dat het daar mee te maken heeft
Maar het ging om omi Tess die had een epileptische aanval
Nou dan sta je met een kutgevoel in de supermarkt
Tegen de tijd dat ik terug belde was ze alweer bij
Dus Lex zei alles onder controle hier
We zijn nog nooit zo snel en gericht door de Rewe gegaan

Thuis gekomen trof ik Tess aan waar nu niets meer aan te zien was
Dus bij me genomen en rustig toegesproken en geaaid geknuft
En terwijl ik dat deed aan Lex gevraagd wat er nou precies gebeurde

De andere dames waarschuwde dat Tess raar deed
Lex keek en dacht och Omi komt niet meer overeind uit de stoel
Wat ligt ze raar op haar rug en toen zag hij poten stijf ogen bloeddoorlopen
En een stuiptrekkende Tess die alles liet lopen
Mij meteen gebeld maar ja ik nam niet op
Dus buurman Paul gebeld en die kwam meteen
Die bevestigde ook waarschijnlijk een epileptische aanval


Dan kun je dus niets anders dan geruststellen
Wat hij ook heeft gedaan
Het geheel heeft zeker 10 min geduurd


En daarna was ze een half uur rondjes gelopen in de kamer
Versuft en n beetje de weg kwijt
Lex probeerde of ze wat wilde drinken maar ze hoefde niks

Hij dacht laat haar maar even rustig bijkomen
En ondertussen had Gilly de racekak door de gang gehad en buiten op het terras
En hij dacht das geen thuiskomen voor El
Dus alles gedweild de deken op de stoel waar Tess alles had laten lopen in een emmer sop
De honden even de tuin in gebonjourd want hij wilde Tess niet alleen laten

Hij zei en dan nog een mazzel dat ik nog thuis was
Want ik wilde eigenlijk nog een stuk gaan fietsen

Ze lijkt nu weer zichzelf te zijn
Is rustiger nu ik er ben heeft gedronken
En heeft lekkr staan eten
Net even alleen meegenomen naar buiten waar ze n plas gedaan heeft
Even dus aankijken of het een eenmalig iets was
Of dat het een terugkerend iets gaat zijn

Maar lieve mensen de schrik zit er goed in !




Geen opmerkingen:

Een reactie posten