woensdag 8 november 2017

Guus kom naar Huus Blog 29 Oktober




Vandaag in de Focus `Guus kom naar hus

Vandaag een wisselvallige dag de zon schijnt maar ook de regenbuien vieren hoogtij
Maar in de droge half uurtjes zitten we met ons koppie int zonnetje
Als Paul( eigenaar vakantiehuis) langs komt lopen `ga even n baal hooi halen voor de jongens
Aka de jongens zijn de paarden …
Mij schiet het nummer Guus kom naar Hus in m’n hoofd
Al is dit hooi allang van het land en mooi gebundeld
Gilly blij want ze vindt Paul wel heel lief dus als die extra knuffels geeft tja daar word ze blij van

Als Paul gaat rijden op den trekkert volgt Gilly m elke meter met haar blik
En ze weet precies wanneer i terug komt van bovenop de berg waar de balen staan
Als Paul aan komt rijden loop ik naar de grote wei
Kan ik even het hek voor Paul en de trekker open gooien en weer sluiten
Waar de paardekids even in de luwte van het grote Huis liggen te tukken
Jahhh tot ze mij opt land zien en de trekker horen aankomen

Hopla alles in de beentjes … en nieuwsgierig komen ze op n drafje op me af
Hihi ben ni bang ni uitgevallen maar met 6 van die rakkers dacht ik toch wel ffkies
“Ze stoppen toch wel op tijd he
Krijg een warme snuit van Fien in mijn nek

Wat denkt mama Trees tis vast interessant dus ik steek mijn hoofd er ook even bij
Hihi 2 van die rezuinnnen die op m,n schouders leunen en briesen in m,n nek
Mijn  handen door hun warme fleese vacht alsmede die warme bries en t opsnuiven van mijn luchie
Tja dat valt dan toch echt tot n geluks momentje hoor


Van korte duur want daar ist baasie met hooi … en zo heerlijk als ze stonden te kroelen
Zo snel zijn ze vertrokken richting Hooibaalbak want tja knufs zijn fijn maar dat Eten he …..
Paul nog even geholpen en bij de Blonde Beach boy een vlecht gemaakt..
Tja dan is Paul klaar en kan er geknaagd worden .. en ben ik afgedaan hihi

Geen opmerkingen:

Een reactie posten