woensdag 8 november 2017

Kleine Moeite hoop plezier Blog 5 November




Vandaag in den Focus “ Kleine Moeite hoop plezier

T viel ons de eerste dagen op dat de mezen veel opt terras te vinden zijn
Zekers gevoerd door de gasten die hier voor ons waren
Koolmezen Pimpelmezen roodborstjes en andere soorten die ik niet weet te benoemen
Zelfs tot voor t raam …. He, waar blijft ons lekkers?
Dus zodra ik ze tegen kwam heb ik mezenbollen gehaald
Hebben die rakkers een extraatje voor den winter
Tja, dat was vreemd die mezelbol en de kleine rakkertjes bleven weg


Maar ze hebben het nu allemaal door tis vast in de mezen tam tam magazine gezet
Want ze komen in grote getallen aan den vetbol disss !
Ze vliegen af en aan om met hun snaaf een zaadje uit het vet te pulleken 
En wat schetst onze Verbazing zelfs de specht komt snoepen van t lekkkers

Als ik de foto van de snoepende Specht doorstuur naar Ingrid 
Zegt ze wacht eens ff ik heb nog wat te snacken voor ze 
Ingrid bracht iets later cocosnoten met vet zaadjes en insecten erin
Die Bol hang ik er meteen bij en bijna direct hangt er vers volk aan deze dis !
En zo ook vriendje bonte Specht 




De dames Bull hebben de vetbol ook al geroken
En likken hun bekkie´s erbij af … zou best n hapje lusten mam….
Nee Flowtje das voor de Voogs


En wie denkt dat ze alleen komen “snacken als wij binnen zijn heeft het mis
Ook als we op t terras zitten komen ze even knabbelen
Met n paar maten op de uitkijk oft “safe is …
Kleine moeite zo’n bol ophangen voor die rakkertjes
En n hoop plezier




Geen opmerkingen:

Een reactie posten