woensdag 30 september 2015

O Nein Yetst Gehts Loss ... Dinsdag 22 september 15'



Vandaag in de Focus “ O Nein Yetst Gehts loss …..

Na een lekker ontbijt gaan we eerst maar eens ff boodschappen inslaan

En dat doen we bij lex zijn favo Germany winkel “Der Norma”
Nadat we de kar volgeladen hebben komen we aan bij de kassa
De ene blieb na de ander horen we opeens n diepe zucht
En de woorden “O nein yetst gehts loss “ uit de mond van de cassiere
Hihi ik dacht wats gebuert ?? tot ik een lading schoolkids aan zie en hoor komen
En weet meteen waar onze zuchtende cassiere op doelde
Dus ik zeg m bij ons in Nederland mag er maar 2 scholieren per keer naar binnen
Nou dat zou hij wel even opnemen met zijn werkgever zei hij
We zagen wel dat ze hun tassen net zoals bij ons niet mee de winkel in mochten nemen
Anfin boodschappen ingeladen reed Lex terug naar Hous
Toen i opeens stopte “zo nu mag jij een stukkie rijden ‘




Ik had gisteren gezegd das fijn dat we mijn upske bij ons hebben kan ik zelf rijden
Toen zei Lex me dat het heel anders autorijden was hier
Daar trok ik m,n wenkbrauwen van op en dacht “Peeuwerd
Maar nu ik zelf dus even in die bergen rij merk ik wel degelijk verschil
Constant remmen in een afdaling is een no no gaan je remmen zo van roken hihi
Koppeling op laten komen en gewoon laten rollen met eventueel bij remmen
Enu  doorschakelen in den bergen heeft ook niet veel nut
Dan klimt ze slecht omhoog kreunend en steunend dus terug naar zijn tweede versnelling
Dus helaas birdie had weer eens gelijk tis toch wel net ff anders rijden hier !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten