maandag 12 juni 2017

Mag Ingrid buiten spelen ....



Vandaag in de Focus "Vakantieblog “ Mag Ingrid buiten spelen …?

Vandaag op stap met Ingrid naar Monschau
( vakantie huis zit aan de hoofdboerderij vast waar mijn vriendin en haar man wonen )
Als ik aanbel verwacht ik dat Paul open doet tis zijn thuiswerk dag
Jammer genoeg doet Ingrid zelf open
IK lach en zeg haar wat ik had willen zeggen tegen “Paul
Die hoort dat ik hem wat had willen vragen vanuit zijn kantoor
Steekt zijn hoofd om de hoek “morgen Buuf wat wilde je vragen ?

“Mag Ingrid buiten komen spelen ??
Nee vandaag niet gaan jullie maar in de poppenhoek vandaag ….
Hihi ik hou ervan als men Mijn humor snapt en er dik in mee gaat 


 
Leuke stad man schitterende omgeving Anton Pieck style huisjes
Allemaal fachwerk huisjes veel toeristenwinkeltjes en haha laten we dat vandaag nou net zijn 




Eerst een bezoek aan de glasblazerij en de “ Handwerkhallen “
Waar ik menig souvenir/kado weet te scoren blij met mijn oogsten …. 


Enu Yours trouwly kan altijd nog glasblazert worden …
Want ik heb zelf ook glas mogen blazen … zijn daar foto’s van Jahhhh die zijn er 



Helaas was de mosterdfabriek dicht “boehoe “maar evengoed wel mosterd voor Lex gescoord


Bier mosterd haha ja echt mot ni gekker worden he
Jo zoveel soorten mosterd waar ik niet eens het bestaan van wist
Je kan het zo gek niet noemen of men heeft er mosterd van gemaakt 



Heerlijk op het plein op een terras gezeten voor Foffee mit Kouchen
En daarna de “Kerstmis winkel in  haha ja u leest het goed de kertmiswinkel



Heel het jaar geopend en verkoopt 99% alleen maar kerstspullen
Waar ik ook mijn eurie’s goed besteed heb aan kado’s en hebbedingen
Het grootste kado voor mezelf “kapitien bull “




Ik zag nog een leuk t shirt hangen buiten 1 van de winkeltjes
Dus ik loop er op af en  kijk op het kaartje wat t kosten moest
Bam meteen zo’n pakie bramie naast me


“Fur sie ? pretsies ire maat “ ik was er meteen klaar mee en 35 eurie vond ik te duur
Dus dat zeg ik m “Nein tum tour  ( te duur ).. Loopt m met me me “fur sie speciale preisse
Noer 25 euro …. Nein danke .. afleggert binnen nog geen minuut ging er 10 euro af
Kun je nagaan wat ik dan nog verdient aan de 25 die hij er alsnog voor vroeg …


O ja hahahahha moet ik ook nog ff vertellen ja sorry lang blog vandaag …
Er was een winkel met handtassen /rugtassen portemonnees .. dat soort zaken
En slim bedacht de tassen buiten uitgestald op hun raamkozijnen
Nour 9.90 p Tasje …..
En ik kan jullie zeggen dat vond grof zijn aftrek onder de toeristen ..

Voor we verder gaan nemen een bakie koffie / warme choco met Kuchen op t plein


Ingrid en ik zaten op het terras met uitzicht op die “tassen handel “
Er komt een echtpaar aan en ik synchroniseer hun op afstand
“He “Jan”kijk nou jo wat een leuk tassie
Jaja antwoord “Jan “o ze hebben m ook als rugtassie “Jan …
Jaja … “Bep” staat met beide tassen in de handen kijkt van handtas naar rugtas
“Jan” veegt zijn voorhoofd af en je zag m denken duurt dit nog lang !!!!!!!!!!!
Tot “Jan” zegt .. Meid voor de 9,90 per tassie mot je ni tobben neemt ze gewoon allebei
Haha nou dat liet “Bep “zich geen twee keer zeggen Hop ze was zo bij de kassa
Ingrid en ik lachen omdat mijn nasynchronisatie paste bij wat er gebeurde …


Goed “Bep “blij “Jan”blij die was van het euvel “tja welke van de twee af …
Wijst “Bep naar t terras
“hahahahahahaha Neemt Ingrid mijn gekheid over
( Tja waar je mee omgaat word je mee besmet )
En al nasynchroniserend zegt ze “jan Doen we ff gezellig n bakie op t terras
Maar “Jan loopt steevast door “Nee Bep je hebt net twee tassies gekregen t blijft geen feest …
Whoehhhahaha ook passend met hoe het stel zich gedroeg
Ik piste nog net ni in mijn broek van het lachen …..




Veel gelachen veel gezien veel leuke dingen meegemaakt  en veel gekocht ahum !!
Met als “verdediging “het meeste voor anderen ….
Het weer was niet superwarm en af en toe een buitje
Maar n prima dag om de toerist uit te hangen samen met Ingrid


Een stad die zeker de moeite waard is om nog een keer te bezoeken
Dan samen met Lex als de mosterd Molen ook open is ..
Maar dat bewaren we wel voor onze volgende vakantie …..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten