woensdag 12 april 2017

De tourist uithangen ...6 april ..

Vandaag in de Focus "De Tourist uithangen ..... 6 april

Vandaag hebben de bullen een rust dag
Na onze ochtendwandeling en n lekkr ontbijt buiten opt terras
Gaan Lex en ik op pad naar t Wolvenpark ...

Een klein uurtje rijden hiervandaan lekkr tussendoor dus de reis ernaar toe is al n feestje

We sind daar en ik word meteen welkom geheten door mijn Gids van vandaag
Herr Lex hallo liebes frauw ich take you mit mihr ins Adler und Wolfspark Kasselberg haute
Haha ja Lex mengt altijd wat engels door zijn duits no porblemo ik begrijp m




Bijna meteen als we aankomen begint de roofvogel show 
Daar hadden we al rekening mee gehouden met vertrekken thuis 
Wauw waanzinnig ze scheren echt vlak over m,n hoofd
Haha ik kan de leertjes van hun pootjes op mijn haar voelen 
de valkenier verteld n hoop weetjes die ik nog niet wist 
Lex kan het half volgen dus ben ik ffkies zijn tolk 

Na de roofvogel show gaan we de rest van het park bekijken 
En moeten dan opschieten om het voeren der wolven niet te missen 

Nou had ik een hele meute wolven verwacht maar helaas het zijn er maar twee
Van de witte wolven dan he de grijze wolf daar schijnen er meer van te zijn
Maar die worden pas vanmiddag laat gevoerd en dan zijn wij al weer op weg naar de bullenkids

Wie dacht dat je hompen vlees voorbij zou zien komen en scheurende praktijken zou zien
Tja die komt bedrogen uit ,.. men strooit 2 kilo kuikens en thats it !


Die schrokken het span binnen 5 min naar binnen en gaan dan na hun sporen uitgezet te hebben


Weer terug naar hun burcht ! maar he wij hebben witte "wilde"wolven gezien o zo !

 Het hele park rond is een wandeling van 4 km die we lekker gaan lopen
Onderweg komen we het verblijf tegen van de wilde everzwijnen
Mooie kijk "hut "om ze op het gemak te bekijken
Maar haha Geen Poemba te bekennen o wacht ff heeeel in de verte staan er n paar


Haha zal er even t plaatje bij zetten want zo zie je niet eens waar je naar moet kijken



Moet wel zeggen dat de dieren mega grote verblijven hebben
Wel n paar hectare per diergroep en ze laten ze ook helemaal hun ding doen

Je kan er je dierenhart ophalen en ook de natuurschoon tijdens de wandeling door t park is super
Even tijd voor een break slokie watert en dan weer door de rest van t park bekijken



Je kan kiezen voor een kofi bankje haha ik koos voor een leuker plekie op n rots

 



Blij met mijn pocho want t is toch nog best fris als de zon ni schijnt
Wat kiekjes onderweg naar de t kasteel/burcht 







 


Langs de vogel verblijven die aan de voet van t kasteel liggen 

 




Zo zegt Lex de gids en dan gaan we nu t kasteel verkennen
Maar daar vertel ik morgen meer over .....








Geen opmerkingen:

Een reactie posten