woensdag 4 maart 2020

Jamie Oliver ... Maandag 2 maart

Vandaag in de Focus "Jamie Oliver maandag 2 maart ...

Ik kijk geregeld 24 kitchen ...
En zo ook de programma's van Jamie Oliver
Een tijdje terug ging dat over "Besparen .
Er word veel weggegooid wat je nog een keer zou kunnen gebruiken
Zoals jus en sausjes ...

Nou had Lex lekkr gekookt maar TE veel saus voor over de Broccoli gemaakt
Hij is immers de enige die over zijn bloemkool en Broccoli een papje moet
Ik dacht Hej .. Jamie doet dat in van die ijsblokzakjes gieten
Zodat je het in kan vriezen en blokjes eruit kunt drukken
Als je ze nodig hebt ..
Dat kan ik mooi met die saus die over is doen ...

Dus kleine trechter uit de la en een ijsblok zakje
Trechter int zakje en gieten maar ....
Snotverpielekens ... t zakt niet en voor ik het weet
Druipt de groente saus over mijn handen naar benee
Gloeiende piep.. Jamie Oliver  wat een Ruktip ...

Die maakt zeker Hele dunne sausen die Jamie ...
Hoe dan ook de rest van de saus giet ik over in een sealbagg
En die leg ik in de vriezer



Dan kan ik aan de slag met t kleine slagveld op te ruimen
Wat het "handig "overgieten in een ijsblokjes zak veroorzaakt heeft
Toch maar eens op jacht naar die ouderwetse ijsbakjes
Kijken of dat wel zou werken alhoewel t dan wel open en bloot
In mijn vriezer ligt waar van alles bovenop komt te liggen
Neej ik hou t wel bij Lex zijn Tip gewoon een zip lock zakkie en klaar ..
Geen gemors en geklooi ... 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten