dinsdag 11 april 2017

De paden op de lanen euh bergen in ...31 Maart

Vandaag in de Focus "De paden op de lanen euh bergen  in ...31 maart ..

Elke keer als we hier op vakantie zijn nemen we het ons voor
De route lopen die vanaf roostermountain naar t dal loopt en weer omhoog
Tis niet een superzonnige dag dus nu een perfecte temperatuur ervoor
Ik twijfel nog .. best ver en lang geschat anderhalf uur tot 2 uur
Lex trekt vastberaden zijn bergschoenen aan en zegt
Ik neem de honden mee `je kijkt maar wat je doet maar ik ga
Haha en dan later horen hoe gaaf het was
Nee ik schiet ook snel m,n schoenen aan en we gaan op pad

De berg af via het bos hoor ik in de struikgewassen naast me geritsel
Lex die n stuk verderop loopt met de dames Bull hoort dat niet
Ik roep Lex wacht ff ik hoor hier wat in de struiken
En met dat ik het zeg zie ik n moeder everzwijn met 3 biggetjes van me af lopen
Meer geritsel ik sta klaar met mijn handy wandelstok-waterdrager
Hihi was het nog n biggetje die achter mama aan ging
Tja noem mij maar n poeperd maar als mama denkt `jij bent een bedreiging
Hahaha loopt ze er mij zo uit hoor ...

Gelukkig zit er prikkeldraad en struikgewas tussen ons in
Beneden aangekomen volgen we t wildpad met n leuk stroompje langzij

 Wat een rust wat een mooie natuur om ons heen dit hadden we echt eerder moeten doen

En de dametjes Bull vinden het heerlijk
Lekkr struinend lopen ze over het pad


Waar we n voerpunt tegen komen voor het wild aldaar
Genoeg plek om zich te verstoppen we zien zat sporen van hun activiteiten onderweg

We volgen het pad tot we weer in de `bewoonde wereld terecht komen
Lijnen de bullekids aan en vervolgen onze weg

Die ons leidt langs n boerderij en wat leuke woningen
Een man in de tuin komt ons tegemoed en ik vraag hem
`Lopen we zo goed naar Hanhnenberg ?? int duits he
 
Ja ja helemaal goed hoor aber wat sind di soes ....
Haha over mij had hij het niet hoor want hij ging al door zijn knieen
En liet zich door de dames bull ondersteboven kroelen
"ich bin hier ans arbeiten ik habbe eine Fransoos toehouse
Hihih dat verklaart zijn enthousiasme voor onze dames

 Boven op de helling ( oma Ellen moes ff uitpuffen halverwege hihi )
Hebben we even n pauze ingelast konden de dames bull ook even wat drinken

Komen we off all people Ingrid en Paul tegen met hun visite
En die route lopen ze normaal niet dus how big were those aods !!


Hun zijn de route gestart in tegenovergestelde richting 
Dus we go our way they go theyr way
We vervolgen onze weg langs weilanden en vergezichten

Ik Lex en de dames Bull genieten van mekaar en alles om ons heen
EN voor we het weten zijn we weer op de "Hoofdweg beland

Nog een klein stukske lopen en dan hebben we er bijna 5 km opzitten


Moe maar voldaan vinden we dat we wel n lekkere lunch verdiend hebben
Lex aan de home made Kippiesoep
Die ik getrokken heb van de gebraden kippetjes karkassen van de hahnchen en hackse food truck
En ik aan de  Bärlauchsoep gemaakt door Ingrid



Bärlauchsoep ?? hoort ik u denken !!
Hhaaha ja Beer look soep in Nederland bekend onder daslook soep
Er is een mithe die zegt dat Beren deze look eten als eerste na hun winterslaap
Vandaar de naam dus 

Weer een heerlijke vakantie dag Life is good on Rooster Maountain 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten