vrijdag 18 november 2016

Agility ....



Vrijdag 11 November “16

Agility …..

Vandaag mee met Ingrid en Buuf Petra naar Agility les
De allereerste les dus best spannend
Hoe zouden Roderick ,Dikkie en Atos het doen
En de ridge Thanno van Buuf Petra ??
Zou hij het wat vinden ??

Een nieuwe hal met spiksplinter nieuwe toestellen
En n lerares die en de passie en de liefde voor agility perfect weet over te brengen



Atos van 9 deed prima zijn best tja dat lekkers trok m ook wel over de streep
Dikkie de jack russel had het al afgekeken en vond het leuk om de oefeningen te doen












Atos lag ondertussen helemaal uitgeteld bij te komen 
Komt ook veel hersenwerk kijken bij deze honden sport 










Maar toen moest kleine Roderick type wervelwind snel afgeleid projectiel
Die eerst even mocht trainen met Timo de zoon van Buuf Petra

 
Hahaha nou die verbaasde me hoor dat kleine ding is me leergierig
 
Die had al de kunst afgekeken van Atos en Dikkie dik 
Toen mocht hij echt aan t werk met zijn baasje Ingrid ! 




"Piep "Wilde maar al te graag zijn “mama “pleasen
De oefeningen konden hem niet ingewikkeld genoeg 



De korte tunnel piece off cake
Over de hindernissen springen hup als n haas
Ook door de lange slurf was no problemo
En zo lag i binnen no time 1 derde van het parcours af 










Tanno van de buuf Petra vond het ook wel leuk
En deed goed zijn best 




Maar in alle eerlijkheid miste ik het enthousiasme van zijn baasje
Met je handen in je zak geef je niet echt aan
Ik heb r zin an jij ook 

( of had ze het gewoon koud hihi )

En dat zag je terug in de hond ben dan ook zeer benieuwd of die ermee door gaan
Petra stond het wat tegen dat er tegen n beloning/koekje getraind werd
Ze is zelf meer van het stemcommando lijkt mij ook geen probleem
Traint ze Tanno zonder koekje maar met haar stem ook prima 

HIhi de meeste honden doen nou eenmaal n boel voor wat lekkers
Maar des te knapper als je hetzelfde kunt bereiken zonder snakie ..



Mijn kids waren niet mee , t was ten slotte te eerste les van Ingrid haar hondjes
Maar n volgende vakantie wil ik graag eens de lerares daar doen verbazen
Kunnen bullen dat ook nou weet het bijna zeker van wel …



Ingrid krijg complimenten over al haar honden maar over die kleine wervelwind wel het meest
Hihi dat had ik allang gezien dat de lerares meteen veel potentie in hem zag
Ze verteld dat er in deze sport toch geregeld blessures voor komen door het snelle wenden enz enz
Dus niet helemaal geschikt voor oudere honden of honden die snel n blessure op lopen
Dus ingrid besluit om alleen met Roderick einde deze maand de lessen te gaan volgen
Twee maal per week lekker even prime time met je hond
En hij leert er alleen maar beter van luisteren
Hihi en wie weet kan  i er zijn toomeloze energie goed in kwijt
3 jaar staat ervoor voordat je ermee op wedstrijd niveu kunt werken
Dus wie weet kiddo’s ben ik getuige geweest van een champ agility in wording !!!! 

We hebben nog even staan/zitten kijken naar een trio Naakthonden 
In eerste instantie deden ze me n beetje gruwelen 


Ken er niet aan wennen die naakte lijfies hihi ze lijken me beetje type meutjes 
En door het haarloze lijkt het wel of ze n huidziekte hebben wat ze ni hebben natuurlijk ....
Maar wat een werkgraage kids waren t genoten van hun enthousiaste gedrag en prestaties
Ook al ging niet alles perfect en is "blijf "een moeilijk commando om je aan te houden
Zelfs met beloning !!


Ik zou zelf niet voor dit ras kiezen maar mietjes zijn het dus in deze sport zeker niet !

Jammer hoor dat ik niet meer voor de Bullmania schrijf
Dit had toch op zeker n leuk artikel voor erin geweest zelfs zonder bullekids !!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten