maandag 7 oktober 2019

Pompoenen ... 6/10/2019

Vandaag in de Focus `Pompoenen ... 6/10/2019..

Gisteren is het er niet van gekomen om langs mijn schoonma te gaan
Overdag waren we te druk met het maken van het dak
En savonds waren we er allebei te brak voor
Na een EMDR therapie dien je veel rust te houden
Yep dat zal best maar als het niet gaat houdt het op he ...

Dus gaan we vandaag naar mijn schoonma die 83 kaarsjes uit te blazen heeft
Ik heb een hardstikke leuk vogelsetje op de kop getikt voor haar
Een peper en zout stelletje denk wel dat ze in de smaak zullen vallen


Maar wil voor haar ook nog langs de pompoenenboerin

Als we naar mijn schoonmoeder rijden
Rijden we langs een boerderij waar ze hooi stro aardappelen
En in het seizoen ook Pompoenen verkopen
Dus we draaien het erf op en kiezen wat pompoenen uit
Lex zegt ... er komt niemand .. doen we wel geld in de brievenbus of zo
Als de boerin aan komt ... en gaat zitten op wat kratten

Tel je het zelf ff op .... 
Ze zag er naar uit alsof ze Geen moeite wou doen om de pompoenen te verkopen
Maar gelukkig heb ik op school nog hoofdrekenen gehad
Hahaha dus No problemo ...
Dus ik reken af en ze zegt ... en die ene op de grond dan ??
Lex zegt die hebben wij niet gekozen die lag daar al toen we aankwamen

Ze zucht je hoort haar denken "ships dan mot ik die zelf op de kraam tillen
Als je lex an kijkt "ken jij m ni ff op de kraam leggen dan 
Wij zijn de beroerste niet dus tillen we die netjes de kraam op

Ik wilde ook hooi meenemen voor de caafjes
Maar dors de vrouw niet verder lastig te vallen
Want zo kwam het op ons over ... Pftttt weer mensen die wat willen van me
Was al bang dat ze zou zeggen "Haal je m zelf ff van de Hooizolder ..dan 



Niet echt klantvriendelijk hahaha maar we hebben mooie pompoenen gescoord
Een paar mooie voor Nella ( schoonma ) en een paar voor onszelf


Met als plan die buiten neer te leggen
Maar ze staan zo gezellie op de eettafel dat ze daar lekker blijven liggen
Maar haha elke keer als ik er naar kijk moet ik aan moeke de boerin denken ...
Wel met een lach op mijn gezicht ...;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten