maandag 7 oktober 2019

Geveltoeristen 5/10/2019

Vandaag in de Focus `Geveltoeristen ...  5/10/2019

Waar Lex van dacht dat het `alleen wat verschoven dakpannen waren
Blijkt het dak aardig rot te zijn pannen zijn verschoven
Omdat de panlaten simpelweg opgevroten zijn ..

Nou El trek je knip maar open zegt hij ...
Ik moet kijken naar een droge dag zodat ik t dak op kan
En kan kijken wat voor schade er is
Ik scharter Theo die gelukkig zijn schema om wil gooien om ons te helpen

Vandaag beloofd het droog te blijven
En dus klimmen de mannen t dak op om de schade te beoordelen


Eerst een deel dakpannen eraf en dan blijkt het aardig rot te zijn
De mooiste oplossing zou zijn een heel nieuw dak


Maar aangezien ik niet even 20.000 euro heb liggen om dat te laten doen ...
Zodat het hele dak vernieuwd kan worden inkluis binnen weer alles aan kleden


Besluiten de mannen dat ze het dak ook Gedeeltelijk kunnen maken
Het rotste deel wordt er tussenuit gezaagd


Er komen nieuwe platen op met nieuwe dakpan latten
Vele uren later kunnen ze de boel weer op gaan bouwen


Pannen terug leggen .. de nokpannen aansmeren en t lood weer kloppen



Pak van mijn hart dat het zo tijdelijk opgelost is
En heeft het zo geen duizenden euro´s gekost ...
Maar t word nu wel sparen voor een nieuw dak over een paar jaar



O whell kon er ook nog wel bij hoor ...
De Cv monteur is langs geweest en stuurt ons nog zijn offerte
Hahaha dan heb je met een huurhuis toch net ff iets meer mazzel
Cv stukof je dak lek ff bellen met de verhuurder en viola gemaakt zonder kosten

Och ik denk maar zo met een nieuwe cv en over een tijd een nieuw dak
Zitten we er voor de komende jaren weer droog en warmpjes bij ..

Theo je bent wederom a life saver ... X 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten