dinsdag 19 december 2017

Alles door je handen laten gaan ....19 dec

Vandaag in de Focus " Alles door je handen laten gaan ..

Dat je dus s'nachts 3 uur wakker hebt gelegen
Gewoon niet in slaap kunnen komen
Gelukig veel minder hoestbui aanvallen ...
Maar desondanks een kort nachtje moet je toch opstaan
Hondjes moeten eruit en het vee moet eten
Maar alles slow an want die griep is nog niet uit mijn systeem ...
Dan ist lekkr dat je pas om half 12 moet beginnen

Maar ..... als je dan opt werk bent
En de spoelkeuken dienst hebt .. voorts de vaatwasser er mee nokt ;-0
Precies als de lunch afgelopen is dat iedereen zijn vaat komt brengen .....
En er stapels staan van hier tot Tokio ....

Dan kan ik je zeggen Ben je niet een happy camper !!
Want zelfs met n rigoureuze reset
Is dat geen garantie dat hij het weer gaat doen
En de reset duurt circa 20 min grrrr
Er zit dus niets anders op dan met het handje de vaat te doen
Yep voor circa  80 man vaat met het handje
( de eerste vaat ging nog wel door de machine heen zonder nukken )
Yep 80 borden 80 bekers 80 soepkommen
80 schaaltjes 80 x een mes 80 x een vork 80 x een mes
Maar ook 80 dienbladen ....
En dan nog te zwijgen van alle vaat die uit de keuken zelf nog vandaan komt
O whell been there in Geldermalsen heb ik dat ook n keer aan de hand gehad
Daar waren het 300 man arghhhhhhhhhhhh .....
Gelukkig toen ik melde dat de vaatwasser daar nokte stapte men meteen over op plastic servies
Maar ja deze machine nokte toen iedereen al voorzien zat te lunchen ...

Gelukkig n collega die kwam helpen afdrogen
En de andere die aanbood om te ruilen` kun jij ff afdrogen
Of mijn shift in de kantine overpakken 
Heb je even een andere houding voor je nek
No thanks dit is sowieso funest voor mijn nek
Zit nu in mijn flow dus gaan .......
En afdrogen haha daar was ik als kind al geen fan van lol

O whell met verkrachte eenden euh vereende krachten
Toch de vaat er nog vrij rap handmatig doorheen gekregen


Toen besloot de machine `Weet je wat ik ga het gewoon weer doen
Mooie timing ... NOT !! maar goed toch blij want 
Zo konden snel de laatste zaken door de machine gedraaid worden
Wat toch veeeel sneller gaat en er vanzelf weer droog uitkomt
Blijft toch 1 van de meest fijne uitvindingen !!!


En nou hopen dat het door het terugvallen van de waterdruk kwam
Dat er niet iets stelmatig met de machine aan de hand is
Want dan neem ik nu nog voor de rest van t jaar vrij hahahaha ;-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten