dinsdag 19 december 2017

T kan ook anders ..15 dec

Vandaag in de Focus " T kan ook anders ...15 dec ..

Bij de post zat de rouwkaart van Mieke
Een uitnodiging om toch bij de rouwdienst aanwezig te zijn
Lex kan op korte termijn geen vrij regelen
En geeft ook aan " Ik ga liever niet mee
Hmm ik heb ook liever een feestje Lex ....

Natuurlijk wil ik de laatste eer bewijzen aan haar
Dus ik regel dat ik eerder op t werk kan starten
En dus ook eerder weg kan
Na t werk naar huis Kids uitlaten en me omkleden
Dan naar Rotje knorr waar de Tom Tom me stuurt
En ik die braaf volg tot er n weg afgesloten is
En de Tom Tom me steevast in rondjes laat rijden
Gloeiende .... piep ik zit al niet ruim in m,n aanrijtijd ...
Met nog 10 min te gaan tot de dienst spreek ik een meneer aan
"Kunt u mij de weg naar t crematorium vertellen ??

Krijg ik deze ... Man voelt an zijn kin Tja dan zit u verkeerd ,...
Even denke hoor ...
Dus ik zeg m vriendelijk doch dwingend ..
Meneer dat ik nu verkeerd zit was me al duidelijk
Daarom heb ik u aangesproken ...
Ik heb nog 9 min om er op tijd aan te komen ..dussuu

Tja hoe leg ik je dat nou t beste uit ....
Ik zeg m zeg maar hoeveel keer links of rechts dan vind ik het verder wel
Dat doet m en ik stap 3 a 4 min voor de dienst begint binnen
Ik ken dat crematorium van erlangs rijden
En vraag me af waarom de Tom Tom me in godsnaam zo anders heeft laten rijden
T had heel simpel kunnen  zijn en had stress gescheeld ...

Anyways ik teken het  condoleance register en leg er mijn uitgeprinte blog tekst bij
En tref er mijn schoonzusje aan en samen lopen we naar binnen
Mijn broer is laat ....
Heeft vast ook last van een dwarse Tom Tom en n minder snelle wegwijzer ;-)

Mooie aula ik kan niet anders zeggen
Waar de skyline van Rotterdam achter Mieke haar kist geprojecteerd staat
En n mooie foto van haar eveneens geprojecteerd word
Er ligt een prachtig boeket op haar kist
Een kopie van haar trouwboeket zo blijkt vertelde de stiefdochter in haar rede
Die euhh niet kort van stof was .... maar je moet maar alles gezegd willen hebben
Tenslotte bepaald niemand anders dan jij zelf
Hoe kort of lang jouw afscheids- woorden mogen zijn
Dat is en blijft persoonlijk ...
Lang of kort het is al mooi als iemand woorden aan je toe weet te wijden

Er staan ook 2 prachtboeketten donkerrode Baccara Rozen
Omwikkeld met bananenblad aan de onderkant van de lange stengels 
Nou hou ik niet van Rozen maar snotverdikkeme dat was me mooi
Tja kijk normaal zou je dan een fotootje trekken
Das een No No dus jullie moeten me maar geloven schitterend waren ze

Verder word Mieke herdacht door het tonen van Foto's uit haar levensloop
Met wat muziek op de achtergrond .. b.v Du bist alles ...
De begrafenis onderneemster vraagt ons aan het eind van de dienst om langs de kist te lopen
Om Mieke de laatste eer te bewijzen en reikt me een baccara Roos aan
Die ik op haar kist leg ik raak haar kist aan en zeg untill we meet again ..

Haar man Jan koos ervoor dat het geen geijkt cake koffie condoleance zou zijn
Geen rijen met mensen die de fam condoleert
Nee gewoon een "gezellig samenzijn
Kaasje worstje wijntje frisje en niks geen verdrietige gedwongen rouwsfeer
Zo kan het dus ook !!
Als de fam als laatste binnenkomt komt Jan meteen mijn kant op
"Fijn dat je er bent blijf je straks hangen voor de wensballon ?
Ik omarm hem en geef m n dikke knuffel en n kus en wens m sterkte
Mooie dienst he vraagt hij me ?
Dat was het zeker mooie foto's Tja heb er maar 80 albums voor door moeten struinen
Ik zeg m "maar dan heb je ook wat ... wat m doet lachen .
Na wat bijkletsen Dan zeg hij ik moet verder ... de omgekeerde wereld
Niet in de rij staan om te condoleren maar zelf je mensen aflopen en even bijkletsen



Nou Mieke daar ga je we wensen je een behouden vaart naar de hemel
En zodra de ballon het luchtruim in ging ging ze als n speer
"Heb je zo,n haast Mieke ga dan maar snel naar degene die je voorgegaan zijn xxx
Dag mooi mens ..




Geen opmerkingen:

Een reactie posten