woensdag 26 juni 2019

In de Olie zijn ...

Vandaag in de Focus "In de olie zijn...

Een tijdje terug
Toen ik de workshop "Tapasplank deed kreeg ik een tip
Alle planken moesten nadat ze "af"waren in de olie gezet worden
Ik vroeg met welke olie ik de plank aan het behandelen was

Gewoon met Lijnzaadolie .. en ze liet me de jerrycan zien
Met een paard erop .. wat mijn wenkbrauwen deed fronzen
Ze dag het en zei het is een multifunctionele olie
Je kan er al je planken mee in de olie zetten
Je meubels maar het is ook goed voor de vacht van b.v Je paard of je honden
En soms hebben mensen ook baat bij een lepeltie...
Als je aan het lijnen bent en je neemt 1 lepel olie
Dan is je trek in lekkers verdwenen

( Ahum in mijn geval word dat een litertje per dag LOL )

Had het ergens in the back of my mind opgeslagen
Maar toen we gisteren bij Cranenbroek waren
Zag ik een jerrycan ervan staan


Ik denk die is mijn .. kunnen alle houten snijplanken in de olie


En dan gaan ik op t gemakkie eens kijken
Waar ik het allemaal voor zou kunnen gebruiken ..
zo zie je maar soms blijft een Tip heus hangen
Maar doe je er niet altijd meteen wat mee ...

En de planken ...Die zijn "In de olie .... ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten