woensdag 27 november 2019

Een warme muts ...

 Vandaag in de Focus ` Een warme muts ...

Mijn longarts zat vandaag niet op zijn voor mijn bekende plek
Maar omdat ik er kwa afspraak even tussendoor gezet ben
Kon ik vandaag terecht bij de Longkanker poli
( en nee lieverds ik heb gelukkig geen longkanker )

Mijn longarts is een schat van een man
Met een groot veld aan expertise en neemt voor n ieder ruim de tijd
Haha maar ja hij loopt dus ook geregeld uit kwa spreekuur
En zo ook vanmorgen ik kreeg dorst dus ik dacht lekkr en bakkie chocomelk
Ik tap ... grrr alleen licht bruin water
Maar de sleutel zat op de machine dus ik draai m open
En ja hoor chocomelkpoeder reservoir leeg
Ik trek het kastje eronder open maar daar stond geen voorraad

Ik loop terug naar mijn stoel als Lex zegt "wat doe jij nou jo ?
Haha ik zeg nou t was leeg ik dacht vul ik m ff aan toch
Dat doe ik eigenlijk zonder nadenken
Ik ken de machine en weet hoe ik m vullen moet enz enz ...
Hij moest lachen hij zei de dame aan de balie zat wel vreemd te kijken naar je

Anyways ... op de tafel in de wachtkamer stond een schuimhoofd met n muts erop
Met ernaast 2 manden vol gebreide mutsen
"Gratis mee te nemen met liefde gebreid


Bedoeld voor mensen met kanker die bestraald worden en kaal worden
Dat er dus mensen zijn die onbetaald mutsen breien voor dat doel

 



Een dame die aan de tafel zat zei me "U mag er 1 meenemen hoor
Die bruine met dat hartje zou mooi staan bij uw en ook bij uw jas
Ik leg uit ja maar ik ben niet de doelgroep ...
Ze zei me ... dat ik alsnog gerust er 1 mocht pakken
En ik zei dat ga ik doen
Maar dan ga ik zeer zeker er een Blog aan wijden

En zo heb ik dus een met liefde gebreide warme Muts ..
Barmhartige semitranen ze bestaan nog .....

omslagdoeken@knuffeldeken.nl 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten