maandag 9 december 2013

Het geloof...

Vandaag in de Focus `Het geloof

M,n nieuwe cliënte is katholiek opgevoed
En vandaag hadden we er samen een gesprek over
Ik zeg leg het eens aan me uit wat het inhoudt katholiek te zijn
Toen zij ze me dat moet je met de paplepel ingegeven worden anders snap je het niet
Tis gelijk welk geloof je dient uiteindelijk gaan we allemaal naar dezelfde God
En daar heeft ze volgens mij in essentie alles mee gezegd

En ze sprak me een n versje op Van Guido Gezelle
Vond het wonderbaarlijk dat die helemaal is blijven hangen
En vind m mooi vandaar dat ik m opgezocht heb
Kunnen jullie er ook van meegenieten of niet haha dat mag je lekr zelf uitmaken 


'T KRUISKE


‘t Eerste dat mij moeder vragen
leerde, in lang verleden dagen,
als ik hakkelde, ongeriefd
nog van woorden
, ‘t was, te gader

bei mijn' handtjes doende: "Vader,
geeft me 'en kruisken, als ‘t u belieft!"
‘k Heb een kruiske dan gekregen,
menig keer, en wierd geslegen
op mijn' kake, zacht en zoet...
Ach, ge zijt mij, bei te gader,
afgestorven, moeder, vader,
‘t geen mij nu nog leedschap doet!
Maar, dat kruiske, ‘t is geschreven
diep mij in den kop gebleven,
teeken van mijn erfgebied:
die den schedel mij aan scherven
sloege, en hiete ‘t kruisken derven,
nog en hadd' hij ‘t kruisken niet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten